loading...
سفرنامه من
محمد بازدید : 199 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

 

یونان در محل اتصال سه قاره اروپا، آسیا و افریقا واقع شده و همین موقعیت جغرافیای موجب شده این کشور با قاره‌های دیگر ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشد. از این رو چرخه اقتصاد و تولید در یونان بیش از دیگر کشورها در حال گردش است و با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت درست توانسته بر مشکلات اقتصادی سال‌های گذشته فائق آید.

موقعیت جغرافیایی یونان در میان دو دریای بیکران، طبیعت چشم‌نواز، چشم‌اندازهای ساحلی و گیرا و آب‌وهوای مطبوعی را رقم زده است. شگفتی‌های طبیعی یونان در شهرهای ساحلی موجب ساخت‌وسازهای ویلایی در کرانه‌ها شده و بسیاری از طبیعت‌دوستان را به زندگی در دل جنگل‌های منتهی به دریاها فرا می‌خواند. زیبایی‌های این منطقه موجب جذب گردشگر هم شده و در کنار جاذبه‌های تاریخی بی‌شمار به صنعت گردشگری رونق بخشیده است.


آسان‌ترین روش اخذ اقامت حوزه شینگن از طریق یونان

مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در یونان دریافت مجوز اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود. یونان از قدیمی‌ترین کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپاست و داشتن مجوز اقامت آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. با دریافت اقامت این کشور می‌توان برای پاسپورت یونانی هم اقدام کرد؛ در این صورت، تردد بدون نیاز به ویزا در میان کشورهای اروپایی خصوصا حوزه شنگن به آسانی صورت خواهد گرفت.

مجوز اقامتی که برای سرمایه‌گذار صادر می‌شود، 2 تا 5 ساله‌ و قابل تمدید است. علاوه‌بر سرمایه‌گذار، همسر و فرزندان او، و در برخی مواقع پدر و مادر سرمایه‌گذار و پدر و مادر همسرش نیز مجوز اقامت دائم یونان را دریافت می‌کنند. با دریافت اقامت، تحصیل در موسسات آموزشی دولتی رایگان خواهد بود و فرزندان می‌توانند با حضور در یونان، در این کشور تحصیل کنند و در نهایت پاسپورت یونانی دریافت کنند. با سرمایه‌گذاری در یونان می‌توان به ویزای طلایی هم دست پیدا کرد.


با داشتن مجوز اقامت دائم یونان می‌توان در این کشور زندگی کرد؛ هزینه‌های زندگی در یونان بسیار پایین‌تر دیگر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپاست. میانگین هزینه زندگی در یونان ماهانه 350 یورو اعلام شده و فضای مناسبی برای زندگی در یک کشور اروپایی را رقم شده است. برای بهره‌مندی از این مزایا سه روش پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد تا نسبت به شرایط مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند؛ سرمایه‌گذاری از طریق افتتاح حساب بانکی و ارائه تمکن مالی، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در یونان، و ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکار که در ادامه در مورد شرایط هر کدام مختصری توضیح می‌دهیم.

افتتاح حساب بانکی در یونان و ارائه تمکن مالی

در روش سرمایه‌گذاری از طریق افتتاح حساب و اثبات تمکن مالی، سرمایه‌گذار باید در یک سفر کوتاه مدت به یونان در بانک‌های این کشور حسابی افتتاح کند و موجودی آن‌را تا حداقل 20هزار یورو افزایش دهد. برای دریافت اقامت یونان از طریق افتتاح حساب برای خانواده‌ها دو یا سه‌نفره موجودی حساب باید حداقل 25 هزار یورو باشد. با این موجودی به سفارت یونان ثابت می‌شود که توانایی زندگی به مدت دو سال در این کشور را دارید. در این صورت می‌توان برای درخواست اقامت یونان اقدام کرد.


این روش برای متقاضیانی مناسب است که حداقل درآمد سالیانه آن‌ها 40 هزار یورو باشد. اگر سرمایه‌گذار بتواند درآمد سالانه خود را تحت عنوان سود سپرده بانکی، اجاره‌نامه، حقوق بازنشستگی یا سود سهام شرکتی ارائه کند، به آسانی می‌تواند مجور اقامت دائم این کشور را به‌دست آورد. مهم‌ترین مزیت این روش نسبت به انواع بعدی راه‌های سرمایه‌گذاری در یونان معاف بودن آن از پرداخت مالیات است.

پس از افتتاح حساب و ارائه مدارک مورد نیاز می‌‌توان برای دریافت اقامت دائم یونان درخواست داد. اقامت یونان از این روش 2 سال اعتبار دارد؛ پس از دوسال با ارائه موجودی بانکی کافی، کارت اقامت دوباره تمدید خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در یونان از طریق خرید ملک

ویلاهای زیبای یونان میان جنگل‌های انبوه با چشم‌انداز دریاهای بیکران هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. بیشتر این ویلاها به سبک معماری یونانی بنا شده‌اند و رنگ عاجی آن در میان سایه‌های سبز درختان و نیلی دریا، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد؛ اما جذابیت‌های روش دوم سرمایه‌گذاری در یونان به جلوه‌های بصری آن ختم نمی‌شود؛ با خرید ملک در یونان می‌توان به ویزای طلایی یونان دست یافت.

ویزای طلایی یونان اجازه اقامت 5 ساله به سرمایه‌گذار می‌دهد. سرمایه‌گذار می‌تواند با تمدید این ویزا و پس از 7 سال اقامت در یونان برای دریافت پاسپورت یونان اقدام کند. گلدن ویزای یونان علاوه‌‎بر فرد سرمایه‌گذار به خانواده او شامل همسر و فرزندان، پدر و مادر و پدر و مادر همسر نیز اعطا می‌شود.


قیمت ملک در یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی به‌خصوص حوزه شنگن ارزان‌تر است؛ با خرید ملک یا املاکی به ارزش 250هزار دلار می‌توان از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شد. ملک می‌تواند مسکونی باشد یا تجاری و اداری؛ محدودیت در نوع آن وجود ندارد؛ اما باید توجه داشت که متقاضی سرمایه‌گذاری در یونان اجازه کار در این کشور را ندارد؛ در صورت خرید ملک تجاری اجازه کار در آن ملک را نخواهد داشت؛ مگر اینکه از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار اقدام کند که شرایط و ضوابط خود را دارد.

متقاضی می‌تواند ملک خریداری شده را اجاره دهد و با افتتاح حساب در یکی از بانک‌های یونانی، مبلغ کرایه را دریافت کند. باید توجه داشت که در روش خرید ملک، برای دارنده آن مالیات تنظیم خواهد شد. بر اساس قوانین یونان، با اجاره دادن ملک مالیات بر درآمد نیز محاسبه می‌شود که حدود 8 تا 12 درصد از مبلغ کل را شامل می‌شود.

سرمایه‌گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت

با اینکه دوره رکود اقتصادی در یونان حاکم بود اما در حال حاضر این کشور به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل شده و با سرعت رو به رشدی در حال صعود و پیشرفت است. به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، نیروی کار متخصص هم در یونان ارزان‌تر است، از این رو می‌توان از فرصت‌های این کشور با ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکار استفاده کرد.

در این روش باید 250 هزار یورو سرمایه‌گذاری شود و با ایجاد کسب‌وکار، دو نیروی کار یونانی و یک حسابدار را نیز استخدام کرد. حقوق دریافتی یونانی‌ها باید حاقل 2500 یورو باشد که جدا از سرمایه اولیه محاسبه می‌شود. به همین دلیل دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری چندان به صرفه نیست. اگر هدف مهاجرت به یونان و دریافت اقامت دائم این کشور است، روش‌های پیشین شرایط ساده‌تر و ارزان‌تری محسوب می‌شوند.


درخواست پاسپورت یونانی پس از اقامت موقت

به‌کار گیری هر یک از روش‌های بالا در مرحله اول منجر به دریافت مجوز اقامت موقت می‌شود. این مجوز که معمولا در قالب یک کارت اقامت ارائه می‌شود، قابل تمدید است. با تمدید اقامت موقت تا 5سال می‌توان برای دریافت پاسپورت یونانی درخواست کرد.

اگر هدف از دریافت اقامت یونان، رسیدن به پاسپورت یونانی باشد، باید در خاک این کشور حضور داشت؛ در غیر این صورت، نیاز به حضور فیزیکی در این کشور در مدت‌زمان مشخص نیست. برای دریافت پاسپورت یونانی حتما باید به زبان یونانی تسلط کافی داشت! آشنایی با تاریخ و فرهنگ یونانی هم برای درخواست پاسپورت یونان الزامی‌ست. در خواست پاسپورت یونان مصاحبه و گاهی آزمون هم دارد! شاید شرایط دشواری برای این هدف وجود داشته باشد اما ارزش پاسپورت یونانی بسیار بیشتر از این حرفاست!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 805
  • بازدید کلی : 3,474