loading...
سفرنامه من
محمد بازدید : 58 چهارشنبه 30 بهمن 1398 نظرات (0)

 

یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا و پرتغال خرید ملک در این کشور است که امکان تردد و زندگی در پرتغال را به فردِ سرمایه‌گذار و همچنین خانواده وی می‌دهد. با خرید هر نوع ملک یا املاکی (خانه، زمین، مغازه، یا هر نوع ملک دیگر) به ارزش 500 هزار یورو یا بیشتر، سرمایه‌گذار و خانواده‌اش اقامت دائم شنگن دریافت می‌کنند و می‌توانند بدون محدودیت در این کشور زندگی کنند؛ البته در این طرح اجباری برای اقامت و حضور دائمِ متقاضی در این کشور وجود ندارد و تنها باید 7 روز از طول یک‌سال را در خاک کشور پرتغال حضور داشته باشد. به همین دلیل این طرح، به نسبت دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری در اروپا جذابیت بسیاری برای سرمایه‌گذاران دارد.


شرایط سرمایه‌گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک

قوانین مهاجرتی پرتغال شرایط خاصی برای فرد سرمایه‌گذار تعیین نکرده است؛ مانند بسیاری از کشورها سرمایه‌گذار باید حداقل 18 سال سن داشته باشد اما برای سن سقفی تعیین نشده است. افرادی که سوء پیشینه داشته باشند، نه تنها در این کشور، بلکه اقامت هیچ کشور دیگری را نمی‌توانند به دست آورند. برای این کار باید پاسپورت معتبر و اقامت قانونی کشوری را ارائه داد. متقاضی باید در مدت اقامت تحت پوشش بیمه سلامت کشور پرتغال باشد و در زمان دریافت اقامت در هنگام خرید، باید برای بیمه خدمات درمانی هم اقدام کنند.

 

اقدام برای این نوع اقامت نیازی به ارائه اسناد و مدارک مالی برای اثبات درآمد خالص سالانه نیست و مصاحبه‌ای ندارد؛ به همین دلیل شرایط سرمایه‌گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک به نسبت دیگر کشورهای اروپایی حوزه شنگن آسان‌تر و ساده‌تر است. شرط ارائه مدرک تحصیلی و مهارت زبان نیز برای سرمایه‌گذاری در پرتغال نیز وجود ندارد و هر فرد واجد شرایط بالا می‌تواند در این طرح شرکت کند.

 

مزایای دریافت ویزای طلایی پرتغال

پذیرش درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری و خرید ملک چندان طولانی و زمان‌بر نیست و پس از پایان پروسه خرید ملک و عقد قرارداد، 90 تا 180 روز بعد کارت اقامت دائم با اعتبار یک‌سال برای سرمایه‌گذار صادر می‌شود. برای تمدید مدت زمان کارت اقامت پرتغال نیز کمتر از دوماه زمان نیاز است. پرتغال از جمله کشورهایی‌ست که مالیات بر درآمدهای جهانی ندارد و سرمایه متقاضی با پرداخت مالیات از بین نمی‌رود. تنها مالیاتی که مالک در پرتغال باید بپردازد، مالیات بر درآمد حاصل از اجاره ملک است؛ در صورتی که سرمایه‌گذار تمایلی به زندگی و استفاده از ملک خریداری شده نداشته باشد، می‌تواند آن‌را اجاره دهد و 4 درصد از این درآمد را مالیات بپردازد.

 

همان‌طور که گفتیم، اعتبار کارت اقامت دائم اولیه یک‌سال است که بدون محدودیت قابل تمدید خواهد بود. پس از پایان اعتبار کارت اولیه، پس از تمدید اعتبار آن 2 ساله خواهد بود. در صورتی که متقاضی 5 سال اقامتش را تمدید کند، در سال پنجم کارت اقامت دائمی و بدون نیاز به تمدید دوباره را دریافت خواهد کرد. پس از 6 سال اقامت متقاضی در پرتغال می‌تواند درخواست حق شهروندی و پاسپورت پرتغالی کند و بدون محدودیت به 172 کشور دنیا سفر کند. با داشتن اقامت دائم پرتغال محدودیت‌های تردد میان مرزهای شنگن هم برداشته خواهد شد.

 

با خرید ملک در پرتغال و دریافت اقامت دائم این کشور، همسر و فرزندان متقاضی اجازه کار و تحصیل در پرتغال را خواهند داشت. فرزندان بالای 18 سال تحت تکلف خانواده نخواهند بود اما برای همراهی آن‌ها در پرتغال، فرزندان می‌توانند در دانشگاه‌های پرتغال مشغول به تحصیل شود. تحصیل در پرتغال خود مقوله‌ای جداگانه است که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این شود. علاوه‌بر این، دانشگاه‌های پرتغال هر ساله در رنکینگ‌های جهانی، جایگاه ثابتی را برای خود ایجاد کرده‌اند و مدارک فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه‌ها در تمام جهان معتبر و برای گام‌های بعدی قابل ارائه است. یکی از پیش‌شرط‌های تحصیل در پرتغال داشتم مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالای متوسط است؛ پس اگر قصد همراهی فرزندان در این وادی را دارید، از همان کودکی به فکر هموار کردن شرایط و موانع باشید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست سرمایه‌گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک

پس از خرید ملک، متقاضی باید مدارک مشخصی را به سازمان مهاجرت پرتغال تحویل دهد؛ شامل پاسپورت معتبر، فرم درخواست آنلاین، اسکن اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس، نامه درخواست زندگی در پرتغال به همراه شرح دلایل و انگیزه زندگی در پرتغال، بیمه مسافرتی، گواهی عدم سوئ پیشینه حداکثر 90 روزه و ... پس از بررسی مدارک فوق، سفارت یک تا دوماه زمان نیاز دارد تا پرونده متقاضی را بررسی و تصمیم‌گیری کند. پس از بررسی سفارت، در طی ایمیلی متقاضی در زمان مشخصی به سفارت فراخوانده می‌شود تا پروسه تشخیص هویت و انگشت‌نگاری طی شود. 

برای دریافت اقامت دائم پرتغال با اعتبار یک ساله، تصویر تمامی صفحات پاسپورت که برابر اصل شده باشد، و گواهی عدم سوء‌پیشینه که به تأیید وزارت امور خارجه رسیده باشد، مورد نیاز است. بعد از دریافت این مدارک سازمان مهاجرت پرتغال مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک‌های پرتغال را صادر خواهد کرد. برای صدور اقامت دائم خانواده شامل همسر و فرزندان تحت تکلف، باید تصویر تمامی صفحات پاسپورت‌، گواهی عدم سوء‌پیشینه برای افراد بالای 16 سال، اسکن اصل و ترجمه شناسنامه همسر و فرزندان، اسکن اصل و ترجمه سند ازدواج، مدارک تحصیلی فرزندان، و ... باید آماده شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 812
  • بازدید کلی : 3,481