loading...
سفرنامه من
محمد بازدید : 39 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

علاوه‌بر جذب نیروی کار متخصص فدرال کانادا، برنامه دیگری نیز وجود دارد که به دریافت اقامت دائم از همان ابتدای کار می‌انجامد. در این طرح استان‌ها نیروی کار متخصص مورد نیاز را در رشته تخصصی مشخص جذب می‌کنند. برای شرکت در طرح نامزدهای استانی Provincial Nominee Program (PNP) باید در سامانه مهاجرتی تشکیل پروفایل داد و مدارک مورد نیاز را به تایید سازمان مهاجرت کانادا یا استان مورد نظر رساند. برای توضیح بیشتر این طرح، به برنامه جذب نیروی متخصص و ماهر استان ساسکاچوان می‌پردازیم تا با یک نمونه بارز مراحل و الزامات را شرح دهیم.


طرح نامزدهای استانی در استان ساسکاچوان:

ساسکاچوآن نام دشتی سرسبز و استانی پهناور در غرب کاناداست. این استان به نسبت دیگر نقاط کشور کانادا بیشتر میزبان خورشید است و به تناسب آب‌وهوای گرم‌تری دارد. از افتخارات تاریخی این استان حضور اقوام اولیه کانادا و متیس‌ها (Metis) در این سرزمین است. این استان سال‌ها مسکونی نبود تا این که از قرن هجدهم مهاجران بسیاری از شرق اروپا در این سرزمین سکنی گزیدند. در ابتدای قرن بیستم مردم ساکن در این استان به ده‌ها زبان مختلف صحبت می‌کردند. مهاجرپذیری این استان تا به امروز ادامه دارد و متخصصان بسیاری را از طریق برنامه جذب نیروی ماهر استانی به آغوش می‌کشد.


شرایط شرکت در طرح استانی ساسکاچوان

هر استانی بنابر نیاز، متخصصان رشته‌ها و حرفه‌های خاصی را جذب می‌کند و بر اساس آن شرح مدارک مورد نیاز دارد. برای شرکت در طرح استانی ساسکاچوان، باید مواردی از قبیل شرایط سنی، رشته تحصیلی، سابقه کاری، ارتباط تخصص با سابقه کاری، تمکن مالی و از همه مهم‌تر مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه مورد توجه قرار بگیرد. برای هر یک از موارد گفته شده امتیاز مشخصی معین شده است و متقاضی موظف است حد نصاب امتیازات را دریافت کند.

شرکت در این برنامه برای سنین 18 تا 50 سال مناسب است؛ برای سنین 18 تا 21 سال و 46 تا 50 سال، 8 امتیاز در نظر گرفته شده است. سنین 22 تا 34 سال بهترین موقعیت برای اقدام است که امتیاز 12 را نصیب متقاضی می‌کند. امتیازی که نصیب متقاضیان سن 35 تا 45 می‌شود نیز 10 است.

مشاغل و تخصص‌ها در تمامی طرح‌های کانادا در گروهی تقسیم‌بندی می‌شوند؛  سطوح مهارتی و طبقه‌بندی ملی مشاغل National Occupational Classification در این کشور همه مشاغل را در رده 0، A، B، C، و D ارزیابی می‌کند. طرح‌های فدرال در جذب نیروی ماهر محدودیتی ندارد اما طرح‌های استانی برای گروه خاصی از مشاغل درخواست نیروی ماهر دارند. برای مثال در استان ساسکاچوان شغل‌های گروه 0، A و B مورد تقاضا واقع می‌شود؛ گروه صفر یا 0 شامل تخصص‌ها و رشته‌هایی می‌شود که به مدیریت ارتباط داشته باشد، گروه A مشاغلی را پوشش می‌دهد که برای آن نیاز به تخصص و تحصیلات دانشگاهی وجود دارد و گروه B مشاغلی هستند که معمولا نیازمند تحصیلات کاردانی یا دوره‌های کارآموزی است. متقاضی مهاجرت به کانادا باید تحصیلات و تخصص این گروه مشاغل را داشته باشد تا بتواند مورد تایید سازمان مهاجرت شود.


در برنامه جذب نیروی ماهر، تجربه کاری متقاضی نیز امتیاز مشخصی دارد؛ تجربه کاری باید مرتبط با تخصص و رشته تحصیلی فرد باشد. البته باید توجه داشت که هر استان لیستی با عنوان فهرست کسب و کارهای مستثنی استانی دارد که برای استان ساسکاچوان SINP Excluded Occupations Listنام دارد. پیش از هرچیز باید جستجو کرد که تخصص فرد در این لیست قرار نگرفته باشد.

متقاضی پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف، با اقامت دائم وارد خاک کانادا می‌شود، اما شغل مشخصی برای او رزرو نشده است. پس از حضور در خاک کانادا متقاضی باید به دنبال شغل مناسب باشد و برای برهه زمانی باید تمکن مالی مناسبی هم ارائه دهد؛ این میزان برای یک نفر 12.669 دلار و برای یک خانواده سه نفری 19.390 دلار کانادا اعلام شده است.

ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان فرانسوی ارائه داد. مدرک زبان باید بین‌المللی و معتبر باشد. در نظر داشته باشید که سطح زبان، چه زبان انگلیسی و چه زبان فرانسوی، باید متوسط به بالا باشد تا بتوان در این طرح شرکت کرد. نمره زبان به CLB تبدیل و به این ترتیب محاسبه می‌شود.

مراحل رسیدن به اقامت دائم کانادا از طریق طرح جذب نیروی متخصص

برای شرکت در طرح نامزدهای استانی ساسکاچوان باید شرایط و مدارک مورد نیاز را مهیا کرد. پیش از درخواست باید به فکر ارتقای سطح زبان بود تا شانس پذیرش بالا برود. با فراهم کردن تمامی موارد گفته شده باید در سامانه مشخص شده تشکیل پروفایل داد و امتیازات را محاسبه کرد. پس از تکمیل پروفایل باید منتظر تایید اداره مهاجرت شد. با دریافت تاییدیه متقاضیان وارد مرحله بعدی می‌شوند که به اصلاح از آن استخر یا Pool یاد می‌شود. اگر کارفرمایی در استان ساسکاچوان نیاز به تخصص متقاضی داشته باشد، از طریق ایمیل نامه درخواست ارسال خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 813
  • بازدید کلی : 3,482