loading...
سفرنامه من
محمد بازدید : 83 سه شنبه 13 اسفند 1398 نظرات (0)

 

چند هفته‌ای‌ست که خبر تاثیرات کرونا ویروس 19 را در کشورهای مختلف از خبرگزاری‌ها دنبال می‌کنیم، اما از زمانی که این ویروس وارد کشور شده، تاثیرات خود را در تمامی عرصه‌های زندگی ایرانیان گذاشته است. علاوه‌بر تاثیرات آن بر سلامت روحی و جسمی مردم، شاهد تاثیر عمیق این اپیدمی در مقوله سفر، گردشگری و مهاجرت هستیم. با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی ایران و محدودیت‌هایی که دیگر کشورها برای ورود و خروج ایرانیان اعمال کرده‌اند، لازم است قوانین و اطلاعیه‌ها را دنبال کنیم تا در بزنگاهِ سفر دچار سردرگمی نشویم. یکی از مقصدهای گردشگری و مهاجرتی ایرانی‌ها کشور کاناداست که متاسفانه به تازگی به جمع کشورهای آلوده به ویروس کرونا پیوسته است. روند طولانی مهاجرت به کانادا با شیوع کروناویروس 19 کمی پیچیده‌تر شده و شرایط را برای مهاجرانی که هنوز موفق به دریافت حق شهروندی نشده‌اند، کمی دشوار کرده است.

 

نحوه صدور انواع ویزاهای کانادا در سایه کروناویروس (COVID-19)

چند هفته‌ای‌ست که خبر تاثیرات کرونا ویروس 19 را در کشورهای مختلف از خبرگزاری‌ها دنبال می‌کنیم، اما از زمانی که این ویروس وارد کشور شده، تاثیرات خود را در تمامی عرصه‌های زندگی ایرانیان گذاشته است. علاوه‌بر تاثیرات آن بر سلامت روحی و جسمی مردم، شاهد تاثیر عمیق این اپیدمی در مقوله سفر، گردشگری و مهاجرت هستیم. با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی ایران و محدودیت‌هایی که دیگر کشورها برای ورود و خروج ایرانیان اعمال کرده‌اند، لازم است قوانین و اطلاعیه‌ها را دنبال کنیم تا در بزنگاهِ سفر دچار سردرگمی نشویم. یکی از مقصدهای گردشگری و مهاجرتی ایرانی‌ها کشور کاناداست که متاسفانه به تازگی به جمع کشورهای آلوده به ویروس کرونا پیوسته است. روند طولانی مهاجرت به کانادا با شیوع کروناویروس 19 کمی پیچیده‌تر شده و شرایط را برای مهاجرانی که هنوز موفق به دریافت حق شهروندی نشده‌اند، کمی دشوار کرده است.

افزایش مهلت انگشت‌نگاری برای ایرانی‌ها

خبر خوب این که اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد بازه زمانی انگشت‌نگاری را برای ایرانیان افزایش داده است؛ با توجه به محدودیت‌های سفر ایرانیان به کشورهای همسایه مانند ترکیه، سفر برای انجام پروسه انگشت‌نگاری در جلسه بایومتریک VFS نیز دچار مشکل شده است. برای جبران این خلل به وجود آمده، مهلت انجام انگشت‌نگاری متقاضیان ایرانیِ ویزای کانادا از 30 روز به 90 روز افزایش یافته است.

 

شیوه‌نامه اداره مهاجرت کانادا تحت تاثیر ویروس کرونا

با توجه به شرایط ایجاد شده در پی اثرات کروناویروس در کشورهای مختلف، کانادا برای شهروندان کشورهای آلوده بخشنامه ویژه‌ای در دستور کار دارد. سی‌ام ژانویه 2020 بود که سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع ویروس جدید به نام کروناویروس 19 اعلام وضعیت اضطراری کرد. با شیوع ویروس کرونا در کشور چین، به جهت جلوگیری از انتشار این ویروس، سایر کشورها هم قوانین مهاجرتی خود را به روز کردند. اداره مهاجرت کانادا نیز در تاریخ هفتم فوریه 2020 دستورالعملی ویژه برای چینی‌های دارنده اقامت موقت و اقامت دائم بکار گرفت. افزون بر این موارد، شرکت‌کنندگان چینی در برنامه‌های مهاجرتی و درخواست شهروندی کانادا نیز محدودیت‌هایی پیش رو دارند. پس از انتشار این ویروس در ایران و کره جنوبی، این قوانین در مورد شهروندان ایرانی و کره‌ای نیز عملی می‌شود.

 

دارندگان ویزاهای توریستی، تحصیلی یا کاری اجازه اقامت موقت در کانادا را کسب کرده‌اند که با شیوع ویروس کرونا باید پس از ورود به خاک این کشور، 14 روز در قرنطینه سپری کنند. توصیه سازمان بهداشت جهانی به ماندن در خانه است؛ پس اگر ضرورتی برای سفر وجود ندارد (مانند سفرهای توریستی به کانادا)، بهتر است آن‌را تا زمان نابودی این ویروس به تعویق بیندازیم. البته در صورتی که سفر به کانادا سفری اضطراری محسوب شود، باید از طریق Web-Form برای ویزای موقت اقدام کرد.

افرادی که درخواست اقامت آن‌ها برای دریافت اقامت دائم تایید شده و ویزای PRV را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از طریق Web-Form درخواست دهند و اداره مهاجرت را از وضعیت خود آگاه سازند. در صورتی که مدارک معتبری ارائه شود، متقاضی اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. طبق اعلامیه اداره مهاجرت کانادا درخواست‌های فوری به‌صورت حضوری برای اقامت موقت، در دفترهای اداره مهاجرت در هنگ‌کنگ، آنکارا و مانیل انجام می‌گیرد.

دفترهای درخواست ویزا در چین به صورت موقت قطع است، اما سایت‌ها به صورت آنلاین برای ثبت درخواست برای تمام مردم جهان باز است. اداره مهاجرت کانادا این نوید را متقاضیان داده که شرایط موجود باعث رد شدن درخواست‌ها نخواهد شد و تمام محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتی و تغییرپذیر است. درخواست‌های از پیش ثبت شده هم طبق روال گذشته بررسی می‌شود و تنها ممکن است روند بررسی آن‌ها با کمی تاخیر انجام پذیرد.

 

ممنوعیت خروج از کانادا

در پی تغییرات قوانین مهاجرتی کانادا، پروازها به مقصد ایران محدود شده است و ایرانیان مقیم کانادا نیز اجازه خروج در موعد مقرر را ندارند. برای رفع این مشکل، متقاضیان می‌تواند درخواست اقامت موقت داشته باشند و با تمدید ویزای خود در کانادا اقامت کنند. طبق دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا برای انجام این پروسه هیچ هزینه‌ اضافی از متقاضی دریافت نمی‌شود. افرادی که ویزای آن‌ها رو به انقضاست نیز می‌توانند تا زمان اعلام نظر نهایی در کانادا اقامت داشته باشند.

پس از ثبت درخواست، افیسر ویزا پرونده متقاضی را بررسی می‌کند و در صورتی که نتیجه ارزیابی مثبت باشد، ویزا تمدید خواهد شد. اما در صورتی که درخواست تمدید ویزا مورد تایید آفیسر ویزا نباشد، سرنوشت پرونده به یکی از این سه مورد ختم می‌شود؛ پرونده برای استماع مجدد به دادگاه ارجاع داده می‌شود، دستور خروج از کانادا صادر می‌شود که متقاضی مجبور به سفر به کشور سوم می‌شود؛ یا اجازه ماندن در خاک کانادا به متقاضی برای مدت محدودتری داده می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 798
  • بازدید کلی : 3,467